Monday, November 1, 2010

Riblja juha s limunskom travom i kroketi od riže

Otkako je došla jesen, gotovo svaki dan kuham jela koja se jedu žlicom. Moji ručkovi su uglavnom jednostavni, kuhaju se u jednoj posudi, pa je stoga gusta juha uz jednostavan prilog poput popečaka, češta kombinacija. Riblje juhe obožavam - bilo to naša dalmatinska jednostavna riblja juha, nešto sofisticiranija francuska verzija, bijela riblja juha skandinavskog tipa ili pak tajlandska riblja juha s kokosovim mlijekom - na mene riblja juha djeluje kao lijek.

Ova juha je moja izmišljotina u kojoj ćete moći prepoznati ponešto iz svake od malo prije nevadenih juha, a posebna je po tome što poput tajlandske riblje juhe sadrži limunsku travu. Limunska trava zvana još i citronela (engl. Lemongrass) je ljekovita biljka s okusom limuna. Indijskog je porijekla, a u cijeloj Aziji se upotrebljava kao začin. Ova biljka pročišćava krv, pomaže u liječenju upala, te ima još mnogobrojna ljekovita djelovanja koja će vas dobro štititi za vrijeme nadolazeće sezone prehlada. Vrlo je ukusan začin za juhe i riblja jela, a odkad sam saznala da uklanja glavobolju i migrenu, u čaju je pijem svakog jutra.

Ova juha je začas gotova, a krokete od riže  možete pripremati i od ostataka riže, te od različitih vrsta riže - ja sam upotrijebila integralnu kako bih zajedno s ovom juhom dobila što bolje izbalansiran hranjivi obrok.

Recept:


Juha:

3 jušne žlice maslaca (gheeija ili maslinovog ulja)
2 filea bijele ribe, narezanih na manje komade (može i zamrznute)
1 luk, nasjeckan
2 režnja češnjaka, sitno nasjeckan
1 kolutić svježeg đumbira, nasjeckan (može i đumbir u prahu)
1 tikvica, narezana
½ šalice graška
1,5 žličica soli
1 žličica drobljene ljute crvene papričice
2 stabljike limunske trave
1 lovorov list
1 žličica mljevenog krojandera
1/8 žličice papra
2 koluta limete zajedno s korom (može poslužiti i limun)
4 šalice vode (malo manje od 1 l)
Peršin za ukrašavanje


Na maslacu izdinstajte luk pa dodajte češnjak, đumbir i ribu. Izdinstajte kratko pa dodajte sve ostale sastojke. Prelijte s vodom pa kuhajte poklopljeno 15 - 20 minuta. Juhu poslužite vruću ukrašenu sjeckanim peršinom, uz krokete od riže.
Za 4 osobe


Kroketi:

1 šalica integralne riže (240 ml)
2,5 šalice vode (600 ml)
½ luka, vrlo sitno nasjeckanog
1 češnjak, vrlo sitno nasjeckan
1 jušna žlica peršina, nasjeckanog
1,5 jušna žlica soja sosa
1/8 žličice papra


Zakuhajte rižu u vodi pa poklopljeno kuhajte 40 minuta na laganoj vatri. U posebnoj posudi pomiješajte ostale sastojke te im dodajte rižu ohlađenu na sobnu temperaturu. U velikoj tavi zagrijte ulje. Velikom žlicom vadite krokete i pecite ih na srednje jakoj vatri, u dubokom ulju s obje strane dok ne dobiju lijepu boju. Ocijedite na papirnatim ubrusima i poslužite toplo uz juhu.
Smjesa je dovoljna za 20 kroketa.
Više o istraživanju ljekovitih svojstava limunske trave pogledajte na (na istom linku možete vidjeti i kako ova biljka izgleda):
http://www.ordinacija.hr/zdravlje/biljke-lijece/limunska-trava-jednako-dobra-kao-aspirin/

Uz sve navedene blagodati limunske trave ako je ne možete nabaviti, u ovom receptu možete je zamijeniti melisom (limunkom) ili naribanom koricom limete ili limuna.

8 comments:

  1. Pravo, toplo, jesensko jelo! Obožavam juhice, tako da tih recepata nikad dosta! Pusa :)

    ReplyDelete
  2. Juha mi se jako sviđa, pogotovo što se može praviti od ribljih fileta. Ali, limunska trava. Potrudit ću se!
    Dobro mi je ovo znati i zbog migrena!
    Hvala ... prekrasno:))

    ReplyDelete
  3. e pa o tome sam zaboravila pisati, bas dobro Snjeza da si me podsjetila. ne znam gdje u HR nabaviti limunsku travu. Uvijek sam si iz inozemstva donosila susenu limunsku travu koja se moze kupiti (u staklenki kao zacin). sada sam u inozemstvu gdje je ima je za kupiti svjezu u svakom indijskom ducanu. medjutim zadnjih nekoliko mjeseci koristim limunsku travu koju mi je poklonila prijateljica koja je ima u vrtu. e sad s obzirom da je ovdje dosta ostra klima ne vidim razlog da bi bilo problem uzgajati limunsku travu u HR. pitanje je naravno kako se domoci sjemena...nadam se da ce i ovaj moj post malo pripomoci da se nesto na tom planu promijeni :)jer ovu biljku bi svakako bilo dobro uvesti u prehranu.

    ReplyDelete
  4. Ovo mi se čini jako fino i mogla bih baš probati s obzirom da moj sin, koji obožava ribu, neće ni čuti za smrznute filete, a ovdje je to nešto sasvim drugo i sigurna sam da će mu se svidjeti. Kroketi su super!

    ReplyDelete
  5. Nažalost u HR nema limunske trave. Jednom sam je morala donijeti čak iz Beča:-)

    ReplyDelete
  6. Κάθαρσις, hvala ti na komentaru :)
    Natasa, pretpostavljala sam jer sam googlala, pa vidim da nije moguce nabaviti cak ni sjeme. Ali na nekom forumu sam pronasla da ga je ima na Dolcu i u Baumaxu. Ovo nije provjerena info ali slutim da ona mozda negdje u nas i postoji samo da ljudi ne kuze namjenu. U svakom slucaju ja cu nastaviti postati recepte s limunskom travom u nadi da ce neki potencijalni uzgajivac vidjeti dobru biznis priliku :)jer prisjetimo se, slican problem smo imali i s batatom, a onda se prije nekoliko godina sramezljivo pojavio na placu da bi nam danas bio dostupan u svakom ducanu :)

    ReplyDelete
  7. Hvala na savjetu, otići do Baumaxa. I fakat, s batatima (a i sa svježim đumbirom ako se ne varam) je bilo isto:-)

    ReplyDelete