Monday, February 28, 2011

Meksička Tortilla juha - brzi ručak

Cijeli dan jurim i ništa mi ne polazi za rukom, popodne jedva stižem po kćer u školu, ona bezbrižno izlazi s prijateljicama i zaustavljaju se na školskom igralištu. Oduševljeno se bacaju po snijegu, dok se sin gruda s dečkima. Bezuspješno ih pokušavam nagovoriti da krenemo kući. Potpuno su već mokri od snijega, vani je hladno, jedva ih nagovorim da idemo kući, već sam na izmaku snaga. Dok ih u strahu (što ako se razbole? Ionako su svi oko nas bolesni...) presvlačim u suhu odječu i svađam se s njima kako bi obukli papuče (stvarno, u čemu je problem s tim papučama da ih djeca ne žele nositi?) već se žale da su gladni! Bezpotrebno je reći da sam znala, zato sam i htjela da dođemo kući na vrijeme. U istom trenutku stiže i suprug - SVI SMO JAKO GLADNI. Nemam ništa u kući jer smo ovaj vikend imali ludnicu pa nismo stigli do trgovine. Trgovina nije ispod u istom ulazu, kao kod nas u Zagrebu, do najbliže treba voziti, a trgovna zdrave hrane u kojoj inaće kupujemo je na drugom kraju grada. Premda tenzija polako popušta, napokon smo svi na suhom, toplo nam je i treba nam još samo večera do potpunog mira, ipak me oblijeva znoj, ubrzo ću dobiti i glavobolju ako nešto ne stavim u usta. Kakav će ručak danas biti? Pa naravno iz konzerve, kako drugačije. Ako vam ovaj scenario zvuči poznato, ova juha bi vam se mogla često naći na jelovniku.

Rustična tortilla juha je naširoko popularna pa postoje mnoge varijante njezine pripreme. Ovo ljutkasto varivo od graha, kukuruza i rajčice uobičajeno se priprema s pilećim temeljcem ali budući da su grah i kukuruz kompletan protein, varivo je idealno za prilagodbu vegetarijancima pa vam ga kao takvog i predstavljam. Glavna karakteristika ove zastine juhe, po čemu je i dobila ime, je dodatak narezanih tortilja koje služe umjesto tjestenine za juhu. Osim tortilja, juha se posipa još i sirom, kriškama avokada i limete, te svježim lišćem korijandera. Rezultat je mirisna, okrepljujuća juha, koju možete jesti kao samostalno jelo.

Premda je juha ukusna i bez avokada, pokušajte uvrstiti sve navedene sastojke jer je njezina čar upravo u izmjeni svih ovih okusa i tekstura. Mekan i kremasti avokado u suprotnosti s hrskavim tortiljama, ljutkasti temeljac u suprotnosti sa slatkoćom kukuruza, površina juhe iz koje ne znate sto biste prije odabrali stavit u usta, preko koje se topi ribani sir. Kad isprobate sve ove okuse, spazite još i kriškicu limete pa iscjedite nekoliko kapi preko svega...Možete koristiti kupovne tortilje ili one iz domaće radinosti. Možete ih narezati na trake ili trokute pa ih ispeći u pećnici kako bi bile hrskave. Premda je grah kuhan kod kuće neusporedivo ukusniji od onog iz konzerve, ovo jelo najčešće pripremam baš od graha iz konzerve kad sam u žurbi. Vrlo zadovoljavajući obrok gotov za 15 minuta!

Recept


Sastojci:
1 konzerva crnog graha (od 400 ml)
1 konzerva kukuruza u zrnu (od 400 ml)
1 konzerva rajčice (od 400 ml)
1 luk, sitno nasjeckan
2 režnja češnjaka, sitno nasjeckanih
3 žlice maslinovog ulja

4 šalice vode
½ žličice mljevenog kumina
¼ žličice drobljene ljute papričice ili prema ukusu
1 žličica soli, ili prema ukusu
Papar prema ukusu


Prilozi:
Kukuruzne tortilje ili tortilja čips
Kriške avokada, tanko narezane
Kriške limete
Ribani sir
Svježe lišće korijandera


Grah i kukuruz iz konzerve ocijedite i isperite kako biste odstranili suvišnu sol.
Izdinstajte luk na ulju dok ne omekša. Dodajte grah, kukuruz, rajčicu i papričicu, kratko prodinstajte te dodajte vodu i začine. Kuhajte desetak minuta ili dok se rajčica ne počne raspadati. Dodajte sol i papar prema ukusu. Juhu rasporedite u zdjelice te je garnirajte tortiljama, ribanim sirom, kriškama avokada i limene, te svježim lišćem korijandera.

Ako ne koristite povrće iz konzerve trebat će vam:
1 i ¾ šalice kuhanog i ocijeđenog graha
1 i ¾ šalice zrna kukuruza, može zamrznutog
1 i ¾ šalice svježe rajčice, sitno narezane

Da biste pripremili tortilje slijedite ovaj recept.
Da biste pripremili tortilja čips pogledajte uputstvo na kraju ovog recepta.

14 comments:

  1. Ovdje kod mene nema kupiti ni limete ni avokada ni svježeg korijandra. :D Tojest, limete i avokada se nađe ponekad (pa se prodaju u dva dana i onda ih opet nema mjesecima), ali korijandra niotkud, heh. Ali bukmarkirala sam recept za tortilje, možda ovo napravim nekad pa poslužim samo s tortiljama. (Obojat ću limun u zeleno i pravit se da je limeta. :D)

    ReplyDelete
  2. Veselim se ovoj juhici, i kod nas je još uvijek prilično hladno, a i u frižideru imam jedan avokado, samo kod nas nema lišća korjandora, pa ćemo to lijepo napraviti s peršinom.

    ReplyDelete
  3. Obožavam juhice! I naći ću tu limetu već negdje, jer mi ovo sjajno izgleda! Probam obavezno! ;))

    ReplyDelete
  4. Nemoj se čuditi za papuče, te mene je tek suprug stigao prevaspitati da ih nosim, i evo saada kada sam matora koka, nosim papuče. Lepo je kada se raduju kada ih ne možeš uterati u kuću, jer danas deca neće iz kuće da izađu.
    Obožavam ovu čorbicu, ali je adim i sa zelenom i crvenom paprikom, a cheddar je najbolji. Ja sa svoje kile skinula na ovako bogatim čorbicama, dva tanjira z aručak čorbe koja ima sve od hranljivih materija, i to je to.

    ReplyDelete
  5. Poznat mi je taj scenari, a o papučama da se i ne priča.

    ReplyDelete
  6. Ovo mi se jako sviđa, volimo juhe, volimo meksička jela. Odlična ideja, bilježim.

    ReplyDelete
  7. odlično, brzo i ukusn rješenje! ni ja nisam kao klinka voljela nositi papuče, ni sama pojma nemam zašto :)

    ReplyDelete
  8. Mmmm, bas mi se dopada ova corbica. Sigurno cu je probati.

    ReplyDelete
  9. Djeca ko djeca, pa sjeti se sebe kada si bila dijete.
    I meni se juha jako dopada! Moram prvo pripremiti tortilja pa tek onda ću praviti ovu juhu. Sigurno!

    ReplyDelete
  10. zgodna juhica, izgleda mi kao egzotični obogaćeni minestrone (samo bez tijesta).
    najgori su mi ti dani kad nemam ništa spremno za jest, a trebam nešto brzo i konkretno izmislit da ne bih krenula prema slatkišima

    ReplyDelete
  11. Ovo mi izgleda odlično!! Svakako ću probati, moja kćerka je luda za tortillama u svim varijantama, a ja ludujem za juhicama:))

    ReplyDelete
  12. Obožavam sve meksičko, a recept za tortille spremam sutra za ručak :)

    ReplyDelete
  13. Hvala vam na komentarima!
    baba, bez avokada moze proci, umjesto limete bi mogao limun, ali korijander je vazan...

    ReplyDelete