Monday, December 6, 2010

Tempura od brokule i gljiva (ili drugog povrća)


Nakon što je neki dan pao prvi mraz, prijateljica me iznenadila s punom vrećom prekrasne borkule koju je morala pobrati iz svog vrta. Tempura od brokule nam je jedno od omiljenih svakodnevnih jela, a još kad je brokula ovako divna i svježa, ima li što boljeg? Brokuli sam dodala i paketić gljiva, a ovako se može pripremiti i gotovo bilo koje drugo povrće.

Tempura je japansko jelo koje se priprema tako da se komadi povrća ili plodova mora umaču u tijesto nalik tijestu za palačinke te peku u dubokom ulju. Tijesto se priprema s ledeno hladnom vodom, a ponekad i s mineralnom vodom kako bi bilo što prozračnije. Od povrća, tempura se tradicionalno priprema od paprika, tikvica, patliđana, mahuna, batata, krumpira, gljiva i shiitake gljiva te bundeva. Od plodova mora najčešći su repovi škampa, lignje, rakovi te komadi ribe. Tempura se poslužuje s raznim umacima, osobno je uvijek pripremam uz jednostavan umak od soja sosa, limuna i meda kojeg sam jednom davno pronašla u makrobiotičkoj kuharici, a ovaj put sam dodala i slatki thai umak od chilija kojeg sam prije neku večer jela u tajlandskom restoranu uz spring rolice od povrća. Za malo uobičajeniju verziju, ovo jelo bi bilo izvrsno i s tartar sosom.

Tempura je gotovo jedina iznimka kada pržim hranu. Premda je pržena, tempura je zapravo lagano jelo, nije previše masno jer se povrće odmah slaže na papirnati ubrus koji upije većinu ulja od prženja te je jelo na neki način prikladno i zimi i ljeti. Nakon doduše prilične količine ove tempure cijelo smo poslijepodne proveli u šumi i nitko nije bio gladan. Fotografije nisu bogzna što upravo zato jer smo žurili na izlet, pa moram dodati da je tempura iznimno efektno jelo. Povrće se može slagati u krugove prema vrstama, a uz umake i umakanje, te nezaoblilazne japanske štapiće, uvjerit ćete se da je ovaj obrok vrlo zabavan.


Recept:


1 kg brokule
25 dkg šampinjona


Tijesto za tempuru:


2 šalice brašna (480 ml)
2 šalice integralnog brašna (480 ml)
2 žličice soli
2 jaja
3,5 šalice jako hladne vode (840 ml)
½ žličice soda bikarbone


Brokulu operite pa je rezdijelite na manje komade (vidi fotografiju). Lišće i tvrđe stabljike ostavite sa strane pa ih iskoristite za juhu.


Pripremite tijesto tako da u posudi pomiješate sve sastojke za tijesto žičanom mješalicom ili mikserom. Ugrijte puno ulja u tavi za pečenje. Umačite komade borkule u tijesto i pecite s obje strane dok tijesto ne dobije lijepu zlatno smeđkastu boju. Vadite pečeno povrće na poslužavnik na kojeg ste poslagali nekoliko papirnatih ubrusa. Ocijeđene komade prebacite na poslužavnik i poslužite vruće uz umake. Trebali biste svakome servirati i malu zdjelicu jer se povrće jede tako da se svaki zalogaj umaće u umak.


Umak od soja sosa:


Recept:
¼ šalice soja sosa (60 ml)
3 jušne žlice limunovog soka
1 žličica meda

Sve sastojke pomiješajte u zdjelici.


Slatki thai umak s chillijem


Recept:

¼ šalice rižinog octa (60 ml)
¼ šalice vode (60 ml)
¼ šalice smeđeg šećera (60 ml)
½ žličice drobljene ljute paprilčice (chilli)
1 režanj češnjaka fino nasjeckan
2 žličice đumbira fino nasjeckanog
1 žličica gustina


Vodu i ocat pomiješajte u posudi za kuhanje te pustite da provri. Umiješajte šećer, đumbir, češnjak i chili te kuhajte oko 5 imunta. Dodajte gustin. Maknite s vatre i prebacite u zdjelicu za posluživanje. Ohladite prije posluživanja. Po želji možete dodati žličicu pirea od rajčice.

4 comments:

  1. Mogu ti reć da mi fino izgleda! Imam negdje recept za tempura povrće iako, priznajem, nikad se nisam odvažila napravit ga! Al budući da brokulu volim u svim kombinacijama (a ona u receptu nije spomenuta) onda ne sumnjam da bi mi i u ovom omotaču bila ukusna! :) Pusa!

    ReplyDelete
  2. povrtnu tempuru jela sam u kineskim restoranima i jako je volim. Kod kuće, iako redovito pripremam kineska jela (neka), nisam se odvažila raditi tempuru, ali nakon ovog tvog recepta mislim da ću ipak probati.

    ReplyDelete
  3. Ni ja nisam radila tempuru iako sam probala vrlo slican recept za przenje ribe i odusevilo me koliko je testo lagano i divno. Vec dugo merkam i tempuru ali nikako da je konacno napravim. U svakom slucaju belezim ovaj recept pa cu probati, ako ne pre a onda kad krenemo sa istragom tvog bloga ;)
    Iako si zurila ova fotka sa svezim brokolijem je ispalo preslatko :)

    ReplyDelete
  4. Tempura mi je najdraži način pohanja i slažem se sa svime što si napisala. Jako mi se sviđaju ovi umaci i baš ti hvala što si mi dala još ideja s čime poslužiti tempuru. Moram ti priznati da mi je ovaj od soja sosa posebno zanimljiv jer je tako jednostavan, a pretpostavljam da je neodoljivo ukusan. :)

    ReplyDelete