Tuesday, December 28, 2010

Tjestenina Anne Getty

Ova izvrsna veganska tjestenina iz kuharice “Easy Green Organic” Anne Getty je brzo postala omiljena u našem kućanstvu. Anna Getty je ono što na zapadu zovu ecocelebrity, a u svom životu ima mnogo uloga: glumica, kuharica, učiteljica joge, majka, zelena aktivistica, a nadasve ekspert za holistički pristup življenju. Osim toga je i bogata nasljednica, praunuka J. Paula Gettyja, američkog industrijalca, koji je 60-ih godina bio najbogatiji čovjek u Americi. Getty je bio kolekcionar umjetnina i antikviteta, a njegova kolekcija je poslužila kao baza fundacije koju je osnovao - J. Paul Getty Museum u Los Angelesu te Getty Conservation Institute kojem su se moji kolege restauratori divili kao najvećem svjetskom centru za restauraciju.

Spomenuta kuharica mi je izazvala lijepe uspomene na Los Angeles i Getty Museum, pa sam priložila dvije svoje fotografije. Getty Museum je podignut na brdima iznad LA-a s kojih se pruža nevjerovatan pogled na grad.
U predgovoru Anna kaže da je recept dobila od mame i premda joj je u prvi čas djelovao čudno, u njihovom kućanstvu je postao omiljeni recept za tjesteninu. Jednostavno, jeftino, ukusno i zdravo. Idealan lagan i hranjiv obrok za mali odmor od blagdanskog napada na želudac. Možda i vama ova tjestenina postane omiljena.

Recept:


Sastojci:


½ šalice maslinovog ulja
1 šalica oraha, grubo narezanih
2 režnja češnjaka, sitno nasjeckanih
½ žličice ljuskica ljute crvene papričice
½ šalice krušnih mrvica*
½ šalice crnih maslina bez koštica, prerezanih napola
2 jušne žlice kapara (ja ovo izostavljam)
Šaka svježeg peršina, sitno nasjeckanog
½ šalice ribanog pecorino sira (ili parmezana, ribanca)
½ kg fusilli ili farfarelle tjestenine (ja koristim integralnu tjesteninu, a u originalnom receptu je obična)
Sol i papar prema ukusu

U tavi zagrijte polovocu ulja pa dodajte orahe i češnjak i neprestano miješajući dinstajte oko 5 minuta pazeći da orasi ne zagore. Dodajte papričicu i mrvice te dinstajte uz miješanje još 2 minute. Dodajte masline i kapare pa maknite s vatre. Dodajte paršin i sir te ostavite sa strane.

U međuvremenu skuhajte tjesteninu „al dente“ s malo soli. Procijedite je te dodajte pripremljenoj smjesi s orasima, dodajte preostalo maslinovo ulje i dobro promiješajte. Ako vam se tjestenina učini suhom slobodno dodajte još maslinovog ulja. Začinite svježe mljevenom solju i paprom prema ukusu.

Pecorino je tvrdi ovčji sir. Možete ga zamijeniti parmezanom ili ribancem premda je pecorino malo žešćeg okusa.
*Ja ne koristim mrvice i uvijek ih, pa tako i u ovom receptu, zamjenjujem s mljevenim zobenim pahuljicama koje prethodno kratko prepržim u tavi.

Pogled na Los Angeles iz Getty Museuma i vrt s kaktusima

5 comments:

  1. I meni je ovo fenomenalno, samo si nešto razmišljam kako bi moj muž ziheraš reagirao na ovo!
    Odlična mi je ova ideja zamjene mrvica mljevenim zobenim pahuljicama, zdravo, zdravije,..

    ReplyDelete
  2. Bilježim recept jer baš za sutra spremam neku tjesteninu, a ovo mi se čini odlično. Imam i sve sastojke, što je isto važno - ne i Pecorino jer ga ne volim, ali imam Grana Padano. Kada probam, javljam kako je bilo!

    ReplyDelete
  3. Eto meni povratka na "testenina" period :)
    Bas lep recept :)

    ReplyDelete
  4. Hvala vam na komentarima. Inace sam odusevljena opcenito s dodatkom oraha u razna slana jela, odlicno nadomjestavaju meso, masnoce i sve ono sto se generalno ocekuje od glavnog oboroka. Snjeza s tim u vezi, mozda bi se i muzu svidjelo :)

    ReplyDelete