Saturday, October 2, 2010

Izmrvljena pita od jesenskog voća


Izmrvljena pita je ono što englezi zovu “crumble”, okusom je slična našoj piti od prhkog tijesta ali je mnogo jednostavnija za pripremu. Ima neke posebne draži u neurednom izgledu i izvedbi ove pite. Tijesto nije kao kod klasičnih pita već je izmrvljeno, voće nije naribano već grublje narezano te nije posloženo na sloj tijesta već izravno u kalup za pečenje pa stoga pri pečenju pusti divan sok, nalik sirupu koji se kasnije razlije po tanjuru prilikom posluživanja. Gotovo da bih vam mogla savjetovati: što neurednije i šlampavije napravite ovu pitu, to će ona izgledati bolje. Ovaj recept je idealan za užurbane kuharice i kuhare.





Recept:



2 jabuke
2 kruške
4 šljive
1 žličica cimeta
Limunov sok
2 šalice zobenih pahuljica
110 gr maslaca
1/2 šalice smeđeg šećera


Narežite voće na tanje kriškice pa ga poslažite u kalup za pečenje ili vatrostalnu posudu (može biti i ovalna). Posipajte voće s ¼ šalice (oko 60 ml tj. 4 jušne žlice) šećera te cimetom. Ako je voće kiselo, nemojte dodavati limunov sok, ali ako je voće jako slatko prelijte ga sa žlicom limunovog soka.


Zagrijte pećnicu na 175 C.


U procesoru ili rukom u posudi, pomiješajte maslac, zobene pahuljice i preostali dio šećera. Mijesite dok se sav maslac ne pomiješa s pahuljicama a smjesa pretvori u mrvice. Posipajte mrvice preko voća.


Pecite 30 minuta ili dok mrvice ne dobiju lijepu smeđkastu boju.
 
Ova pita je izvrstan doručak. Možete je napraviti većer ranije. Ujutro izvadite žlicom malo pite i poslužite na sobnoj temperaturi sa žlicom gustog jogurta. Pitu možete jesti i netom pripremljenu, još toplu s kuglicom sladoleda od vanilije.

Ova pita je idealna ako imate domače voće. U tom slučaju voće ne trebate niti guliti.

Također je izvrsna ako umjesto šljiva upotrijebite svježe brusnice. Brusnice su vrlo kisele pa nikako nemojte koristiti limunov sok, moguće je da ćete čak trebati dodati i koju žlicu više šećera. Pita će tada dobiti prekrasnu notu crvene, a sirup koji će voće pustiti će biti želatinast. Mogućnosti improvizacije s ovom pitom su beskonačne. Možete isprobavati s manjom ili većom količinom voća. Umjesto zobenih, možete koristiti i pahuljice drugih žitarica. I još da spomenem neke od mojih omiljenih voćnih kombinacija u ovoj piti: kruške, jabuke i kandirani đumbir, dunje i đumbir te ljetna kombinacija breskvi sa šumskim voćem.

Veganske varijante su zamijeniti maslac s veganskim margarinom ili pak s tahinijem

6 comments:

  1. Super su mi ovi tvoji zdravi receptići! Baš osvježenje! Znaš šta me zanima? Jel´ taj način prehrane slobodan izbor ili si zbog zdravstvenih ili nekih sličnih razloga prešla na tako zdravu kuhinju? Sve mi izgleda jako ukusno i već sam sastavila listu onog šta moram nabaviti :)) Pozdrav! :)

    ReplyDelete
  2. Lilly, nemam hvala bogu, nikakvih zdravstvenih problema nego sam s godinama kuhanja jednostavno shvatila da nema potrebe jesti nezdravo. Bile su tu doduse i dvije trudnoće i jedno alergično dijete zbog čega sam sigurno usvojila mnoge zdrave navike koje možda inaće ne bih. Također veliki utjecaj na moje kuhanje su izvršile godine života u inozemstvu.
    Inaće da ne misliš da sam zaboravila na nagradu - u pripremi je post/recept posvećen tebi i nagradi s kojom si me baš razveselila :) Pozdrav i tebi

    ReplyDelete
  3. Svaka čast! Receptići su super! Moram probati, samo se prvo treba dokopat nekog zdravog supermarketa, a u mom kraju ih, nažalost, baš i nema. Ali snaći ću se ja već! :) Ma nemaš brige što se nagrade tiče, jedini smisao koji ja u njima vidim je baš to - da razveselim one koji redovito svojim blogovima uveseljavaju mene! :) A sad da se nadovežem na post, sutra bi mogla kod mene zamirisat ova divna slastica jer navedenog voća bar imam u izobilju! hehehe :)

    ReplyDelete
  4. Hvala ti i nadam se da ce ti se pita svidjeti. Sto se tice sastojaka, znam da to cesto bude problem ali eto trudim se uglavnom navesti i neke alternative za neobicne sastojke

    ReplyDelete