Saturday, October 9, 2010

Sladoled od avokada

Avokado je vjerovatno najhranjivniji plod koji uopće postoji, a uz to je i ljekovit. Da spomenem samo neke od korisnih svojstava avokada – odličan je antioksidant, te sadrži više E vitamina od bilo kojeg drugog voća ili povrća.Uskoro će police tržnica i trgovina s jesenskim voćem i povrćem zamijeniti agrumi i južno voće, pa ako gledate u taj avokado i ne znate što bi s njim, evo jedne 5-minutne ledene poslastice. Možda ste već među mojim receptima vidjeli nekoliko vrlo jednostavnih recepata za sladoled ali ovaj je od svih zacijelo najjednostavniji, a osim toga će zadovoljiti sve moguće dijete - bezglutensku i bezmliječnu, makrobiotičku i ajurvedsku. Ovo je zapravo medom zaslađen pire od avokada s dodatkom soka od limete. Ovaj sladoled je savršeno kremast, a kad sam ga prvi put isprobala neodovljivo me podsjetio na okus nekog zaboravljenog voća. Moj suprug je pak rekao da ga podsjeća na djetinjstvo. Sladoled zapravo nema okus avokada i složili smo se da podsjeća na okus nekih od divljih bobica, onih koje postaju jestive tek kada padne mraz, a da li je to glog, drenak ili šipak još uvijek nismo sigurni.  U trgovini ćete najčešće naći avokado koji još nije zreo, pa ga pustite da odstoji nekoliko dana na sobnoj temperaturi dok ne bude lagano mekan na dodir.


Recept:

2 manja zrela avokada (oko 300 ml pirea od avokada)
100 ml svjetlog, neutralnog meda poput livadnog (malo manje od pola šalice)
Sok od jedne limete (2,5 jušne žlice soka)


Avokado operite, prerežite na pola po dužini, izvadite košticu te izvadite žlicom sadržaj ploda. Pogrebite i zeleni dio uz samu koru kako bi sladoled imao lijepu zelenu boju. U procesoru, blenderu ili električnoj sjeckalici pomiješajte avokado, med i sok limete dok ne dobijete glatku kremu. Premjestite kremu u posudu za zamrzavanje te ostavite u zamrzivaču najmanje 4 sata. Kugle sladoleda možete ukrasiti naribanom koricom limete.


U nedostatku limete, ovaj sladoled možete pripremiti i s limunovim sokom.




5 comments:

  1. Ovo još nisam videla. Pa da, avokado sam po sebi bez vinegreta nema neki ukus, tj. više je neutralan i ovo je sigurno jako lepo. Sastojci za 10! Zabeleženo!

    ReplyDelete
  2. Danas sam otkrila ovaj lijepi blog i sa zadovoljstvom ću pratiti tvoje recepte:) Avokado obožavam, a ovo je varijanta koju nikada nisam probala i rado ću se pustiti u avanturu pravljenja ovog sladoleda!

    ReplyDelete
  3. Hvala svim kolegicama <3 nadam se da ce vam se svidjeti

    ReplyDelete
  4. Ja sam ga danas slozila, nisam koristila med vec tekuci zalsadivac i mogu rec da je odlican

    ReplyDelete