Monday, March 7, 2011

Krekeri od bademovog brašna s makom (bezglutenski)


Ovaj odličan recept pronašla sam u rubrici zdrave hrane na stranicama Martha Stewart Living Omnimedia. U ovim krekerima umjesto brašna se koristi bademovo brašno. Možda će vam se činiti skupo, ali imajte na umu da su krekeri vrlo hranjivi i izuzetno zasitni. Za razliku od običnih kupovnih krekera kojih možete pojesti pola kutije nakon čega ćete se osjećati napuhnuto i krivo, a za pet minuta iznova osjetiti glad, ovih krekera vjerovatno nećete pojesti više nego dva, premda su vrlo ukusni, ali želudac će vam jednostavno reći da mu je dosta. Ovo sad nema previše veze s receptom ali koristim priliku da opišem razliku između konzumiranja zdravog obroka, i onoga što nazivamo “praznim kalorijama”, ovo je baš odličan primjer za sve koji sumnjaju u smisao pripreme i konzumiranja zdrave hrane. Krekeri osim toga ne sadrže masnoće životinjskog porijekla već samo one iz badema i maslinovog ulja.

Krekeri su punog okusa pa se mogu jesti i sami, možete ih držati u torbi kada vam ponestane energije. Izvrsni su s laganim povrtnim paštetama i mliječnim namazima. U slatkoj ili slanoj varijanti. Martha Stewart ih predlaže s mladim sirom i medom. Gotovi su u tren oka – naročito uz moj dodatno pojednostavljeni postupak*. Ako možete nabaviti bademovo brašno, bit ćete još brži, ali ako i ne nije ih problem samljeti. Još nekoliko riječi o bademovoj kožici: u receptu Marthe Stewart korišteni su oguljeni bademi, pa su krekeri malo ljepši i svjetili. Ja sam koristila cijele. Mišljenja o bademovoj kožici su podijeljena, dok neki izvori tvrde da je tanin iz kožice štetan te da može ometati probavu, drugi izvori tvrde da se većina ljekovitih i hranjivih sastojka badema nalazi upravo u kožici.

Recept


Sastojci:
1,5 šalica bademovog brašna (360 ml) (ili ista količina badema)
1 jušna žlica sjemenki maka
1 jušna žlica maslinovog ulja
1/4 –1/2 žličice soli
1 veliki bjelanjak, lagano promiješan vilicom


Zagrijte pećnicu na 175 C.
Potopite bademe u vruću vodu, te im zatim skinete kožicu. Osušite bademe.
Sameljite bademe u procesoru dok ne dobijete fino brašno. Dodajte mak, ulje, sol i bjelanjak te promiješate kratko tek toliko da se sastojci spoje.
Smjesu istresite na papir za pečenje te poklopite drugim papirom te razvaljajte vrlo tanko u pravokutnik veličine 20 x 30 cm. Narežite plohu u pravokutnike veličine 5 x 10 cm, te premjestite sve zajedno s papirom u lim za pečenje (*ovo je moj dodatak, znatno pojednostavljuje postupak).
Pecite dok krekeri ne dobiju lijepu boju, 12 – 14 minuta.
Ohladite na papiru pa ih zatim pažljivo odlijepite od papira te poslažite u staklenku ili kutiju.
Poslužite uz namaze.
Za 12 velikih krekera













11 comments:

  1. Savršeno! I više nego savršeno! ZAista sam se uverila u ogromnu razliku testa sa žitaricama, semnkama i bez njih, i tačno je sve što si napisala. Oni daju sitost, potrebne hranljive materije koje zaista trebaju organizmu, esencijalna ulja koja jesu kalorična ali se koriste na pravi način. Sa ovakvim stvarima sam držala djetu. Dva ovakva krekera, nemasan sir i čaša jogurta za večeru i čovek je i više nego sit. Bravo!

    ReplyDelete
  2. Fantastično, taman za mene!
    Već sam nešto "slično" pravila (http://vrtaljica.blogspot.com/2010/04/ajme-koliko-nas-je-lanene-plocice-i.html) znam da bi mi se sigurno svidjelo. Nemam procesor za samljeti bademe i to mi je najveći problem ali moja mašinica ih samelje vrlo sitno i možda još malo mlinac za kavu i to bi bilo vjerojatno to:)
    Pošto meni trebaju takve stvari izkemijati ću ja nešto sa ovim što imam:)

    ReplyDelete
  3. odličan recept koji će kod mene svakako biti isproban. Iz vlastitog iskustva i sama znam razliku između zdrave hrane, npr punozrnatih, cjelovitih namirnica i praznih ugljikohidrata..
    lijepe fotke :)

    ReplyDelete
  4. Odlični krekeri, naći će mjeto među prvih 5 u mojoj zbirci slanih keksi.

    ReplyDelete
  5. Bademi i mak - neodoljiva kombinacija! Super mi izgledaju i sad mi se naglo javila želja za marmeladom i maslacom na baš ovom krekeru! To mi se već jednom desilo, i mislim baš na tvom blogu, samo se ne mogu sjetiti kakav kruh je bio u pitanju! Bit će red probati! A to šta je štetno ili zdravo, skoro pa se iz dana u dan mijenja! Tko bi mario! :)) Pusa i sretan ti Dan žena (danas nemoj ništa kuhati, hehehe)

    ReplyDelete
  6. Hvala vam na komentarima!
    Snjeza, isprobat cu i tvoj recept, hvala ti na linku. Ovi su krekeri posebni jer ne sadrze bas nikakve zitarice. Najbolja prijateljica moje kceri je zajedno sa svojom mamom alergicna na gluten, pa kako su nam njih dvije cesti gosti, svako malo isprobavam neke bezglutenske recepte. Ovi krekeri su svakako usli pod favorites :)
    Svakako javite kako su ispali ako cete ih isprobati!

    ReplyDelete
  7. Odlični keksi! odličan način da se upotrijebe bademi od izrade mlijeka.

    Napomena: kako bi se izbjeglo premještanje keksa zajedno s papirom u lim za pečenje, razvaljati smjesu na papiru za pečenje na poleđini lima i tako staviti u pećnicu.

    ReplyDelete
  8. Ivana, moze se tijesto razvaljati i unutar ili na pojedini lima za pecenje, kako god je jednostavnije. Ipak, treba imati na umu da se prilikom pecenja oslobadja prilicna kolicina ulja iz badema pa da ne bi curilo po pecnici, mozda je bolje peci unutar lima.

    Sto se tice upotrebe ostatka badema od bademovog mlijeka, zgodna ideja s tim da ce u tom slucaju vjerovatno nece biti bezglutenski jer ce trebati dodavati brasno inace bi smjesa bila previse vlazna. Javite ako uspijete prilagoditi recept s nekim bezglutenskim brasnom, sigurna sam da bi mnoge interesirao!

    ReplyDelete
  9. 1. tijesto sam morala valjati na poleđini lima da mi ne smetaju stranice lima jer imam dugačak silikonski valjak koji je po čitavoj dužini jednake debljine.
    2. nije bilo nikakvog suvišnog ulja iz badema, vjerojatno su ga upile 4 žlice bezglutenskog brašna (smeđa riža mljevena u mlinčiću za kavu).
    3.Ostatak badema od izrade mlijeka je kod mene gotovo suha piljevina jer mlijeko radim u stroju koji jako usitni bademe a onda tu kašu dobro iscijedim.

    ReplyDelete
  10. Ivana, hvala na komentaru i linkanju. Mozda ne bi bilo lose da ove detalje vase izvedbe navedete i na svom blogu.

    ReplyDelete