Friday, December 24, 2010

Čestitke uz blagdanski kuglof od mrkve s narančom


Carrot Cake sam zavoljela davno, u Londonu u kojem sam provela šest mjeseci i za to vrijeme natukla nevjerovatnih 10 kg. Oduševljenje novim okusima me je skupo stajalo. Premda kuham od malena, tada sam malo znala o zdravoj hrani i štetnim dodacima koji nas čine ovisnima o nezdravoj hrani te kao poslijedicu pretilima. Tek kasnije, kada sam osnovala vlastito domaćinstvo i počela se hraniti zdravije, saznala sam da se carrot cake može napraviti s vrlo hranjivim sastojcima kao i druge tajne zdravog kuhanja u čijim blagodatima i spoznajama uživam već više od deset godina.

Otkad sam carrot cake prvi put napravila bio je hit na raznim zabavama uključujući i dječje rođendane. Jela su ga i djeca koja inaće navodno uopće ne jedu torte. To je vrlo bogat kolač koji svoju sočnost zahvaljuje ribanoj mrkvi u tijestu, koja mu daje i lijepu boju. Tek nakon nekoliko godina uzastopnog pripremanja carrot cakea malo sam se "ohladila" od njega  poslijednji put sam ga, nakon dugo vremena, pripremila za prošlu novogodišnju noć.

Kada je Zoran sa bloga Good Food (maybe) objavio novu temu mrkvu i pastrnjak odmah mi je pao na pamet carrot cake, a baš sam nedavno pravila kolač sličan carrot cakeu samo je umjesto mrkve bio batat. Taj je kolač tako planuo da me djeca stalno pitaju kad će ponovo, tako da je pala odluka da za Božić napravim carrot cake u kalupu za kuglof. Ukrasila sam ga ukrasima od kandirane mrkve, koje već dugo vremena mjerkam, a za koje sam recept pronašla u časopisu Gourmet (prosinac 2007). Carrot Cake sam uvijek pravila s kremom od cheesecakea, a sad sam ga prvi put napravila s običnom šećernom glazurom jer mi se činilo da ona najljepše istiće oblik kuglofa. Umjesto oraha sam upotrijebila bademe, dodala malo naranče i đumbira. Svima koji su skeptici preporučam isprobati, mogla bih reći “ništa vas ne košta” jer ovaj kolač je jedan od jeftinijih i izdašnijih.

U srednjem vijeku kada je šećer bio dragocjen i skup, a mrkva slatka i jeftina, ona se koristila u izradi deserata. U Velikoj Britaniji se “pudinzi” od mrkve pojavljuju u 18. i 19. stoljeću kada je i carrot cake izumljen. Krajem 20. stoljeća carrot cake je doživjeo procvat kao zdravija alternativa tortama, a kolač je vrlo lako prilagodiv u zdrav desert jer tijesto odlično trpi integralno brašno, smeđi šećer te maslinovo ulje. Recept kojeg prilažem je prilagođena (zdravija) varijanta carrot cakea kojeg sam prije nekoliko godina pronašla na interentu pod nazivom “Best Ever Carrot Cake” te ga nastavila raditi jer je stvarno bio “best ever” kojeg sam probala.

Radosne blagdane te mnogo sreće i veselja u novoj godini želim svim mojim pratiteljima i čitateljima!


Recept


Sastojci:


6 šalica ribane mrkve (možete je samljeti u procesoru) šalica od 240 ml
2 šalice smeđeg šećera (480 ml)
1 šalica grožđica, vrlo sitno narezanih (240 ml)
4 jaja, na sobnoj temperaturi
1 šalica biljnog ulja (240 ml) (maslinovog, kokosovog ili suncokretovog)
2 žličice ekstrakta vanilije ili 2 vanili šećera
1 šalica mljevene oguljene naranče (otprilike 1 velika ili 2 male naranče)
360 ml običnog brašna
360 ml integralnog brašna
1 žličica sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
1/2 žličice soli
3 žličice mljevenog cimeta
1 žličica naribanog svježeg đumbira (ili ½ žličice đumbira u prahu)
1žličica fino naribane korice naranče (otprlike od jedne naranče)
1 šalica mljevenih badema (240 ml)


Za preljev:


1,5 šalica šećera u prahu (360 ml)
3 - 4 jušne žlice narančinog soka (90 – 120 ml)


Karamelizirani ukrasi od mrkve:


1 velika mrkva (ili 2 manje) pokušajte koristiti deblje mrkve
1 šalica vode (240 ml)
1 šalica šećera (240 ml)


Sameljite u procesoru mrkvu, pa zatim naranču. Da biste pripemili tijesto, u posudi pomiješajte mrkvu s polovicom šećera. Ostavite da stoji sat vremena. Zatim umiješajte grožđice koje ste prethodno sitno narezali, mljevenu naranču i začine.
Zagrijte pečnicu na 175 C. Premažite kalup za kuglof uljem te dobro posipajte brašnom.
U velikoj posudi električnim mikserom promiješajte jaja dok ne postanu pjenasta. Dodajte preostali šećer, ulje i vaniliju. U posebnoj posudi pomiješajte brašno, sodu, prašak za pecivo, i sol te dodajte tekućim sastojcima, pa zatim sve zajedno pomiješajte s mrkvom. Nemojte previše miješati. Na kraju umješajte bademe. Tijesta će biti jako puno pa ćete na kraju vjerovatno trebati miješati kuhačom. Ulijte tijesto u kalup te pecite kuglof 1 sat i 15 minuta ili dok iz sredine ne izađe čist nož. Ohladite kuglof 30 minuta u kalupu te ga zatim preokrenite na tanjur za posluživanje.


Da biste pripremili glazuru pomiješajte prosijani šećer sa sokom od naranče dok ne dobijete jednoličnu glazuru. Prelijte ohlađeni kuglof glazurom te ukrasite karameliziranim ukrasima od mrkve.


Da biste pripremili ukrase od mrkve ogulite mrkvu te gulilicom za povrće narežite tanke i što šire trake. Najlakše ćete dobiti rezultat tako da mrkvu držite na podlozi dok režete trake. Trebat ćete širokih 15-ak traka. U posudi za kuhanje zakuhajte vodu i šećer pa miješajte dok se šećer ne otopi. Dodajte trake te kuhajte 15 minuta otklopljeno. Procijedite mrkvu, ostavite je 15-ak minuta u cjedilu, te zatim trake poslažite u jednom sloju po papiru za pečenje. Pecite oko 30 minuta na 100 C, dok se trake malo ne prosuše ali trebaju biti još savitljive.


Zavijte svaku traku oko okrugle drške kuhače dok ne dobijete spirale pa ukrase vratite na papir, šavom prema dolje kako se ne bi odmotali, i sušite još 30 – 45 minuta na istoj temepraturi. Ukrasi mogu biti pripremljeni 5 dana unaprijed. Da biste ih ponovo prosušili stavite ih u pečnicu 10-ak minuta na 120 C. Moji su ispali tvrdi kao bomboni i dodatno prosušivanje im nije bilo potrebno. Štoviše, imam dojam da bi ovako mogli potrajati i godinu dana.
Za oko 15 ukrasa

Napomene:
Treba jako paziti da se mrkva ne presuši. Vrlo naglo, iz stanja savitljivosti preći će u stanje potpune krutosti s kojom više nećete moći baratati tako da meni prva tura nije uspjela. Nema veze, natrgala sam mrkvu i dobila vrlo zanimljive naranđaste mrvice koji sam kasnije iskoristila kao prirodne mrvice za ukrašavanje muffina. Mislim da puno ovisi o vrsti gulilice kojim ćete rezati trake, pretpostavljam da neke režu deblje, a neke tanje trake. Zatim vrsta pećnice, itd. Trud se isplati ali ovo spominjem čisto zbog toga da ne bude razočarenja jer priprema ovih ukrasa nije jednostavna.

                                                        Trake mrkve prije pečenja

Gotovi ukrasi

                                                                Kuglof od batata
Kuglof od batata


Za kuglof od batata držite se gornjeg recepta samo umjesto mrkve stavite istu količinu batata. Umjesto grožđica stavila sam suhe brusnice, a umjesto badema orahe koji inaće uobičajeno idu u carrot cake. Krema je krem sir i tučeno slatko vrhnje u jednakom omjeru blago zaslađeno medom.


Klasičan carrot cake torta


Za tortu carrot cake tijesto pecite podijeljeno u dva kalupa za tortu iste veličine. Bit će dovoljno peći ih samo 45 minuta. Tortu nadjenite kremom od sira i cijelu je premažite istom kremom.


Kolač carrot cake


Tijesto možete peći u četvrtastom kalupu za kolače u jednom sloju, te ohlađeni kolač premazati kremom od sira. U tom slučaju možete napraviti i duplo manju mjeru.

Ovaj recept je moja ulaznica za food bloggersku igru "Ajme, koliko nas je". Domaćin igre za ovaj mjesec je Zoran s bloga Good Food (Maybe). Igra je započela u kolovozu 2008, na inicijativu food blogerice Snježane

13 comments:

  1. Obožavam Carrot cake i sve se spremam da ga ponovo napravim, ali mi smo na djeti i zdravoj ishrani, tj. ja sam, a suprug jede i dalje obične obroke alikao mrav, tako da postoji zabrana prećutna pravljenja kolača (koja je prekršena za slavu). Moj recept je sličan, samo što koristim i ananas, muskatni oraščić i seckane orahe umesto badema. Koricu narandže da ali ne pulpu koja verovatno da sočnost koju daje ananas. Pravim sa krem namazom koji je ovde teže napraviti jer su krem sirevi svuda različiti pa se sve rihta shodno ukusu i na licu mesta. U stvari moja ljubav prema ovom kolaču je počela kada sam se navukla u Costa Coffee na ovo parče kolača, pa su ga povukli iz menija, tako da sam navučena morala da ga napravim. Hvala im!
    Čak je i ja pečen na sličnoj temperaturi 180 stepeni 80 minuta! Kilogrami se tope tako da će doći i dan da zasučem rukave!

    ReplyDelete
  2. Ja nikada u životu nisam probala nikakav kolač s mrkvom. Ovaj tvoj kuglof tako dobro izgleda da jednostavno moram, ali nikome neću reći s čime je pravljen. Mogu zamisliti MM, samo bi odmahnuo glavom i ne bi probao:))
    Sretni balgdani i svako dobro tebi i tvojoj obitelji:)

    ReplyDelete
  3. Uuu, kako krasno izgleda! Draga, sve najbolje ti želim za blagdane! neka budu slatki i čarobni poput receptića koje s nama tako nesebično dijeliš! Pusa!

    ReplyDelete
  4. Sve najbolje ti želim :)) Sretan ti Božić i Nova godina. Uživala sam ove godine čitajući tvoje postove pune zanimljivih priča i recepata. A sigurna sam da češ i iduće godine biti jednako marljiva :)) Hvala ti na svim divnim tajnama koje si nam otkrivala. Lijep pozdrav. Sandra Z.

    ReplyDelete
  5. Predivan recept... jako zanimljiv...
    Tebi i tvojima želim sretne praznike i svako dobro!

    ReplyDelete
  6. Sve najbolje draga moja želim tebi
    i tvojoj obitelji!

    ReplyDelete
  7. Predivan recept, probat ću se okušat u ovoj divoti. Sretan Božić!

    ReplyDelete
  8. Tako dobro izgleda da bih se i dala navući, iako mi je mrkva stvarno oduvijek, mada znam da se od nje rade kolači i iako ima jednu slatkastu notu, nespojiva sa slatkim. :)
    Tebi i tvojim najmilijima sretne blagdane, a i sve druge dane u godini želi TT kuhinja! :)

    ReplyDelete
  9. FENOMENALNO! Nikad nisam jela ništa slično! Ovde jednostavno sve stvari stignu kasnije :) Ili su možda prošle pored mene a da ih nisam ni primetila! Definitivno ću ovo da isporbam jer mi deluje fantastično!

    ReplyDelete
  10. Sretan Božić tebi i tvojoj obitelji!

    Jako volim kolače od mrkve i ova će svakako biti isprobana. Posebno me oduševila izrada ukrasa od mrkve, nisam ni sanjala da se na ovako jednostavan način može napraviti ovako efektna dekoracija. :)

    ReplyDelete
  11. Hvala svima na komentarima i cestitkama!
    Jelena, bas mi je drago da i ti volis carrot cake, zapravo sam se zacudila koliko je kolac kod nas nepopularan, pronasla sam svega nekoliko recepata na coolinarci.
    recept s ananasom je vjerovatno taj najbolji recept koji je kolao interentom, jer to je i moj osnovni recept, jedino sam ga ovdje malo za promjenu zamijenila narancom. Naranca mi je bila i nekako vise bozicna varijanta. I prije sam u nedostatku ananasa znala nadomjestavati jabukama, pa cak i sljivama, sve kombinacije su ispale zanimljive. Imam i jedan jednostavan recept za kolac u koji ide puno manje sastojaka i samo mrkva i puno manje sastojaka i mogu ti reci da ni njemu nista ne nedostaje...

    ReplyDelete
  12. Sinoc sam napravila pola mere, neke sastojke sam izmenila jer nisam bas sve iz recepta imala u kuci...
    Dok sam ga pravila proletelo mi je vreme i bas sam uzivala. E a onda sam stavila da se pece... To je bilo najduzih sat i po vremena u mom zivotu! Nisam mogla da docekam da ga probam pa sam non stop otvarala, buskala, cackala, zagledala - bukvalno sam odcucela pored rerne dok se pekao :)
    E onda mi je jos veca muka bila sto moram da cekam i da se ohladi! Pa sam resila da budem neodgovorna i razmazena i ostavil sam ga samo 15 minuta u kalupu pa sam ga odmah prelila glazurom i jela ga vruceg! Ne mogu da opisem taj fenomenalni ukus i jos fantasticniji dozivljaj dok se topi u ustima! Nas petoro smo smazali ceo kuglof za manje od sat vremena! CEO!
    Fantastican je recept i lak za improvizaciju! Ja sam dodala i cokoladu i orahe i muskatni orah i sve na sta sam naisla u kuhinji! Fantastican je i evo linkam vec pola sata svim devojkama za koje znam da ce se oduseviti!

    ReplyDelete
  13. MilaJeDraga, bas mi je drago da ti se sividio kolac. Da, recept je vrlo fleksibilan i stvarno se moze eksperimentirati s raznim vocem i dodacima. Hvala ti na povjerenju, pozdrav!

    ReplyDelete