Thursday, April 22, 2010

Granola s bademima, jabukama i brusnicama

Granola su zapravo pećeni muesli, odnosno ono što se u trgovinama prodaje pod “Crunchy muesli”. Recept je vrlo je jednostavan, a nakon što prvi put napravite svoju granolu prema mom receptu vjerujem da će vam pasti na pamet još bezbroj kombinacija i okusa. Također moguće je da će kupovni muesli, u vašem kućanstvu postati stvar prošlosti. Moj recept je vrlo blagog okusa i sa smanjenom dozom šećera. To sam postigla tako što sam dobar dio zaslađivača koji se stavljaju u granolu, poput meda, javorovog sirupa i sladova raznih žitarica, nadomjestila ribanom jabukom.

Recept:
3 šalice zobenih pahuljica
1 jabuka, ribana (možete je usitniti u procesoru ili sjeckalici)
1 šalica sjeckanih badema (oko 240 ml)
1 šalica suhih brusnica, nasjeckanih (oko 240 ml)
½ žličice soli
1 žličica cimeta u prahu
1 žličica ekstrakta vanilije ili vanili šećer
2/3 šalice meda (oko 160 ml)


U procesoru ili sjeckalici usitnite bademe, nemojte pretjerati i samljeti ih, trebaju biti tek ponešto usitnjeni. Usitnite jabuku sa korom koju ste očistili od koštica i narezali na kriške, također u sjeckalici. Brusnice ćete najbolje usitniti tako da ih nasjeckate ugrubo velikim nožem na dasci.
U velikoj posudi pomiješajte sve sastojke kuhačom dok se med ravnomjerno ne upije u pahuljice.
Istresite smjesu u namašćen kalup za pećenje. Upotrijebite najveći kalup koji imate i ravnomjerno rasporedite smjesu po površini. Pecite u sredini pećnice na 150 C – 175 C oko 30 minuta. Nakon 15 minuta lagano promiješajte. Granola se zapravo više suši nego peće, pa će to pospješiti ravnomjernost sušenja. Ostavite granolu da se hladi u kalupu, prilikom hlađenja će se dodatno osušiti i pritom otvrdnuti.

Tek kad je potpuno ohlađeno premjestite je u staklene posude. Poslužite s jogurtom i/ili voćem za doručak.



1 comment:

  1. Znam da ste vi kojekakvi blogeri, instagrameri itd. danas popularni, s vašim kojekakvim skupim kuhinjskim uređajima i pomagalima, al kako da običan, siromašan smrtnik poput mene priprema hranu po vašim receptima? Ili su ti recepti namijenjeni za bogate, koji imaju te sve skupe kuhinjske uređaje? Očito su to recepti za bogataše. Ja nemam takvu skupu, fensi pećnicu koja ovu granolu ispeće za pola sata. Ja sam to pekla pola sata (primiješala sam nakon 15 min.) i to na 175, ali to je bilo poprilično mljackavo, a kakvo bi i bilo kad u receptu ide med i jabuka u smjesu. Ali, budući da u receptu piše da je to pečeno za pola sata i da će se hlađenjem osušiti i stvrdnuti, ostavila sam da se hladi preko noći. Jedini je problem što je to u jutro i dalje bilo mljacvkavo. Opet to u pećnicu na 175, peklo se više od 1 sat!!! I još uvijek je bilo mekano. Pojačala sam temperaturu i onda je naravno zagorjelo pa sam sve lijepo bacila. Ok, ja sam kriva što mi je zagorjelo, ali nisam kriva što sam to jedan dan pekla 30 minuta i još drugo dam sat vremena,. Ajme, inspirirala si me da više nikad doma granolu ne radim, nije to vrijedno zajebancije. A ti lijepo napiši: „ja imam tu i tu pećnicu koja je koštala 500 milijardi eura, al u njoj je ova granola pećena za svega pola sata, a vi koji nemate takvu fensi superpećnicu, pecite granolu u svojoj jeftinoj pećnici nekoliko sati.“

    ReplyDelete